onsdag, juli 12, 2006

Berlin! Berlin! Wir fahren nach Berlin!

Katja på jobbet fyllde år i helgen så vi beslöt oss att med några arbetskamrater åka och tälta till Katjas sommarställe som ligger vid en sjö utanför Berlin. Det var roligt! Då vi kom fram på fredag kväll grillade vi och hade fest på bryggan. Jag gick och lade mig relativt tidigt eftersom sömnskulden som jag skaffade mig efter matchen mellan Tyskland och Italien ännu tyngde på. Partyt började gå vilt till först efter att jag gått och lagt mig. De hade bl.a. tequilabjudning åt åt grannar som simmat förbi på morgontimmarna och Vincent hade ropat oförskämdheter på franska åt några stackars änder.

De tappraste såg helt förstörda ut följande morgon och tog hjälp av bilder för att förfriska minnet från föregående kväll. Vi spenderade hela dagen på bryggan; simmade och grillade. På kvällen åkte vi till en krog i närheten för att kolla på bronsmatchen i fotbills VM. Lördagkvällen gick lungnare till eftersom vi skulle stiga så tidigt upp på söndag för att åka till Berlin.

I Berlin följde vi noggrant Koljas "German plan" ibland var det svårt att hinna med när vi rusade från ett ställe till ett annat men vi hann med allt :). Först var vi på Fan Fest och såg (inte live men på stora skärmar) när det tyska landslaget kom till Berlin då fotbolls VM var över för dem. Därefter var det dags att åka och duscha till Koljas kompis som bor helt i centrum av Berlin. Det var skönt för värmeböljan här i Östtyskland vill bara inte ge med sig. Där gjorde vi oss i ordning för Zanox festen som ägde rum på en terrass vid vattnet. Jätte tuff fest! Buffet bordet var otroligt där, jag och Iina fick äntligen vår fisk och nypotatis som vi väntat så länge på! De hade monterat upp en skärm där man för sista gången kunde se på fotbolls VM och sedan bar det av till dansgolvet.

Väldigt mycket av Berlin såg jag inte denhär gången men det kommer nog att bli en nästa gång ännu under min vistelse här i Tyskland. En bit av muren pekade Patrik ut i all hast när vi småsprang genom staden, så något såg jag väl ändå!