onsdag, juli 05, 2006

Tyskland-Italien

Vi var och kollade på Tyskland-Italien matchen på fotbollsstadion i Leipzig. Stämningen var helt otrolig! Stadion var så gott som fullsatt, det enda minuset var att bildskärmen var så liten att man just och just såg bollen. Större skärm än det behövde jag inte för att första gången i mitt liv bli ivrig och spänd av en fotbollsmatch. Jag kunde nästan förstå hur Caffe känner sig när jag stör honom under en fotbollsmatch.

Den var väldigt spännande, den gick på övertid och under de sista minuterna fick Italien in två mål. Stadion tystnade och började tömmas på folk som sedan vallfördade från stadion med slokande huvuden och under tystnad. Det var deppigt att Tysklnd inte vann, jag köpte till och med en Tyskland-skarf. En gång kommer jag ännu att kunna använda den, på bronschmatchen, men någon final blev det inte för Tyskland den här gången. Även om det ropats "Filnale" på gatorna snart i en månad redan. Nästa gång. Det skulle ha varit så tufft att för det första råka vara i Tyskland under fotbolls VM men om de ännu skulle ha vunnit, vilken fest det skulle ha blivit!

Marja och Ines gick hem till Marja under halvleken för att se slutet av matchen från en skärm där man såg exakt var bollen var. Jag, Iina och Lisa som inte tyckte att det nu var så noga blev kvar och hejade till det bittra slutet. Iina cyklade hem och jag och Lisa tog spårvagnen till järnvegsstation. Spårvagnen var alldeles tyst och stämningen var ganska låg, vi beslöt oss ändå för att kolla om killarna hittat på något efter att de sett matchen på Augustusplatz. De satt på en öl i centrum och vi gjorde dem sällskap.

En öl blev två och två blev tre, vi hittade en bar där stämningen var i topp, precis som om Tyskland inte hade förlorat alls. Där stannade vi och dansade till tyska låtar tills de stängde, vi försökte hitta något annat ställe som skulle ha haft öppet men det fanns det inte så vi sökte oss till Spreadshirts lägenhet istället där festen fortsatte tills solen gick upp.

Någon trevlig dag på jobbet hade nog ingen av oss idag...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejsvejs,

endast för att bevisa att jag kontinuerligt kollar din blogg.

;-D

Annars, kvartalsrapporteringen är nu över! => en kall öl har jag redan öppnat.

Jag ringer dig pa vslutet.

Sköt om dig,

-K

06 juli, 2006 19:17  

Skicka en kommentar

<< Home